
HR (Resurse Umane) este departamentul care se ocupă de o gamă largă de sarcini și este responsabil să se asigure că lucrătorii se simt în siguranță, apreciați și bine sprijiniți.
Angajații sunt piatra de temelie a companiilor prospere. Cel mai simplu mod de a defini resursele umane este ca diviziune a unei afaceri sau organizații responsabilă de gestionarea relațiilor dintre conducere și personal.
HR (Resurse Umane) gestionează probleme angajaților și angajatorilor
Resursele umane cuprind o varietate de roluri, îndatoriri și fațete ale eficienței afacerii și bunăstării angajaților; fiecare domeniu al resurselor umane necesitând o conducere puternică din partea unui manager cu experiență.
Acest tip de manager de resurse umane ar putea fi însărcinat cu următoarele sarcini:
-intervievarea și revizuirea CV-urilor;
-efectuarea de investigații de fond asupra candidaților;
-dirijarea sau supravegherea proceselor de instruire;
-punerea în practică a metodelor de instruire inovatoare;
-realizarea de postări de locuri de muncă, fișe de post și recrutarea candidaților;
-prezentarea unei imagini pozitive pentru afacere (HR este, de obicei, primul departament cu care candidații se vor întâlni).
Următoarele sunt câteva dintre cele mai importante sarcini ale departamentului de management resurse umane:

Recrutarea și formarea de noi lucrători
Angajarea, integrarea și formarea noilor lucrători sunt adesea responsabilitatea profesioniștilor în resurse umane.
Aceasta implică faptul că departamentul de resurse umane este responsabil de identificarea candidaților care sunt calificați pentru pozițiile deschise ale unei companii și de verificarea amănunțită a noului personal.
În plus, se așteaptă ca managerii de resurse umane să susțină și să încurajeze diversitatea angajaților, să adapteze noi membri ai echipei la locurile lor de muncă și să promoveze relații pozitive între lucrători și managementul organizațional.
Menținerea personalului în siguranță
Menținând reglementările la locul de muncă actualizate cu măsuri de protecție esențiale, precum și oferind soluții pentru conflictele membrilor echipei, personalul HR competent ajută afacerea și angajații săi să evite riscurile.
Un manager de resurse umane cu expertiză în relațiile cu angajații poate avea următoarele responsabilități zilnice:
-elaborarea reglementărilor de securitate la locul de muncă;
-asigurarea respectării regulilor ocupaționale de către companie;
-abordarea plângerilor și nemulțumirilor angajaților;
-prevenirea și eliminarea hărțuirii și discriminării la locul de muncă;
-gestionarea relațiilor cu angajații;
-facilitarea dialogului între manageri și angajați.
Gestionarea riscului în afaceri
Pentru a gestiona riscul și conformitatea cu legislația în domeniul muncii, departamentul HR colaborează cu conducerea firmei.
Pentru a ajuta la gestionarea riscului pentru firma lor, managerii de resurse umane au cunoștințe în dreptul corporativ, etică, statistică și rezolvarea problemelor.
Următoarele sarcini de gestionare a riscurilor pot fi atribuite managerilor de resurse umane:
-analiza statistică a riscurilor folosind date de afaceri;
-îngrijirea și evitarea potențialelor procese;
-monitorizarea exercițiilor de tragere;
-educarea celorlalte cadre de conducere, după cum este necesar;
-punerea în practică a diversității și a instruirii angajaților;
-protejarea datelor organizației și asigurarea confidențialității informațiilor sensibile;
-îmbunătățirea practicilor de angajare și verificarea noilor angajați.
Plata angajaților și negocierea beneficiilor
Chiar și muncitorii care își adoră ocupațiile nu și-ar îndeplini sarcinile dacă nu ar fi compensați. Gestionarea compensației și beneficiilor angajaților este una dintre principalele responsabilități ale resurselor umane.
Satisfacția angajaților este menținută la un nivel ridicat prin administrarea eficientă a salariilor, a timpului de vacanță și a asigurărilor.
Personalul HR este responsabil de alocarea, promovarea și îmbunătățirea pachetelor de compensații și beneficii pentru angajați. Următoarele sunt posibile sarcini pentru acest departament:
-contractarea polițelor de asigurare cu furnizorii;
-descrierea avantajelor noilor angajați;
-supravegherea statului de plată;
-aranjarea evidențelor angajaților (pentru plăți și impozite);
-stabilirea de programe de pensii;
-păstrarea evidenței concediilor plătite, a zilelor de boală și a timpului de concediu;
-organizarea de sporuri individuale și de sporuri de personal.
Având în vedere că mulți solicitanți de locuri de muncă își bazează decizia de angajare pe salariu și avantaje, acesta este, fără îndoială, unul dintre cele mai importante aspecte ale managementului resurselor umane.
Concluzii:
- Pentru potențialii noi angajați, un profesionist în resurse umane servește frecvent ca imagine a companiei.
- Deși managerii de resurse umane sunt responsabili pentru o varietate de sarcini, bunăstarea angajaților ar trebui să primească în mod constant prioritate.
- În calitate de profesionist în managementul riscurilor, puteți ajuta la reducerea riscului pentru companie utilizând analize statistice, expertiză juridică în afaceri și îmbunătățirea practicii generale și a politicilor.
- Managerilor de resurse umane li se atribuie frecvent responsabilitatea pentru salariile și beneficiile angajaților.
Una dintre cele mai bune modalități prin care o afacere poate garanta satisfacția angajaților, productivitatea și creșterea viitoare este de a avea un departament de HR robust, susținut de o conducere competentă.
O afacere de succes este construită pe o forță de muncă fericită, iar managementul resurselor umane este liantul care leagă totul.
Din acest motiv, fiecare afacere are nevoie de personal HR experimentat care să supravegheze bunăstarea companiei!
Completeaza formularul de mai jos pentru o oferta rapida sau click AICI.