HR Otopeni (Resurse Umane Otopeni) a constatat în urma auditurilor în departamente de resurse umane că este avantajos atât pentru companie, cât și pentru angajat să comunice clar politicile HR.
Pentru a menține ordinea și a promova un mediu de lucru sănătos, organizațiile au nevoie de reguli eficiente și transparente de resurse umane.
HR Otopeni (Resurse Umane Otopeni) recomandă politici clare pentru resursele umane
A avea reguli în vigoare va reduce tensiunea angajatorilor de a trebui să se gândească în mod continuu la modul de a gestiona aceleași tipuri de probleme de resurse umane care vor apărea.
Conform specialiștilor în management resurse umane, lipsa regulilor în gestionarea forței de muncă duce la suprasolicitarea liderilor în abordarea problemelor noi și rezolvarea lor.
Inspectorii HR Otopeni recomandă încorporarea celor mai noi tendințe de resurse umane în manualul angajaților.
De exemplu, pot fi necesare politici clare în domeniul resurselor umane atât pentru conturile corporative, cât și pentru platformele de socializare personale ale angajaților.
Ce este manualul angajaților?
Manualul angajaților este un document scris sau un set de reguli și instrucțiuni care descrie politicile, procedurile și așteptările organizației pentru angajați.
Conform experților în managementul forței de muncă, acesta servește ca un ghid detaliat pentru noii angajați și, uneori, pentru angajații existenți, oferindu-le informațiile necesare pentru:
-a se adapta la cultura organizațională;
-pentru a-și desfășura munca într-un mod eficient și conform cu standardele companiei.
Manualul angajaților este un instrument important pentru a asigura coerența și consistența în cadrul organizației și pentru a asigura că toți angajații înțeleg și respectă politicile și procedurile organizaționale.
Este adesea prezentat noilor angajați în timpul procesului de orientare și poate fi folosit ulterior ca o resursă de referință pe durata angajamentului lor în cadrul organizației.
Ce informații sunt incluse în manualul angajaților
Manualul angajaților poate conține o varietate de informații despre istoria, misiunea, valorile și obiectivele organizației, dar și despre politicile și procedurile implementate în organizație.
Acesta descrie regulile și regulamentele organizației. În acest sens, echipa de specialiști a HR Otopeni menționează:
-politica de resurse umane;
-politica de confidențialitate;
-politica de securitate a informațiilor;
-politica de comunicare internă;
-politica de sănătate și securitate la locul de muncă etc.
Politicile și procedurile HR Otopeni pot acoperi diferite aspecte ale muncii, cum ar fi orele de lucru, absențele, disciplina, utilizarea echipamentelor și tehnologiilor, relațiile cu clienții și multe altele, cum ar fi:
- Beneficii și compensații. Enumeră beneficiile și avantajele oferite de organizație, cum ar fi asigurările medicale, concediile plătite, planurile de pensii, bonusurile și alte tipuri de compensații.
- Organizarea internă. Furnizează informații despre structura organizațională, lanțul de comandă, departamentele și echipele de lucru, precum și descrieri de posturi și responsabilități.
- Etichetă și comportament profesional. Stabilește așteptările cu privire la comportamentul și eticheta profesională, cum ar fi comunicarea internă și externă, respectarea colegilor și a clienților etc.
- Resurse și instrumente de lucru. Oferă informații despre resursele disponibile angajaților, cum ar fi software-ul și echipamentele utilizate, manualele de instrucțiuni și alte materiale necesare pentru desfășurarea muncii.
Exemple de măsuri care trebuie incluse în politicile de resurse umane
- Pe măsură ce forța de muncă devine mai mobilă, vă puteți asigura că membrii personalului care efectuează muncă la distanță sunt conștienți de așteptările dumneavoastră, incluzând cerințele în politicile HR.
Este eficient să menționați ce personal are permisiunea de a lucra de la distanță, orice restricții și metodele pe care le veți folosi pentru a urmări productivitatea acestora.
- Când creați politica privind drogurile și alcoolul, țineți cont de orice legi locale și statale aplicabile care se referă la consumul acestor substanțe.
- Dacă lucrătorii folosesc dispozitive personale în scopuri legate de muncă, creați reglementări de confidențialitate și securitate, precum și orice proceduri de monitorizare necesare.
Urmăriți, evaluați și analizați datele cu ajutorul profesioniștilor HR Otopeni
Profesioniștii HR Otopeni vă pot ajuta să urmăriți, să evaluați și să analizați datele pentru a determina dacă politicile HR sunt respectate și ce ajustări ar trebui făcute.
Utilizarea software-ului de resurse umane este o abordare eficientă și practică pentru a menține documentele necesare pentru dezvoltarea, executarea și urmărirea politicilor de resurse umane.
Prin digitalizarea unor astfel de formulare și centralizarea tuturor documentelor și datelor, software-ul de resurse umane poate crește eficiența.
Solicitați un audit HR specialiștilor HR Otopeni pentru a afla dacă politicile dumneavoastră în managementul forței de muncă trebuie elaborate sau actualizate!