covid-19
covid-19

Angajatorii din industria serviciilor auto pot reduce riscul lucratorilor de expunere la COVID-19. Se recomanda ca lucratorii sa dezinfecteaza cheile, volanele, comenzile vehiculului si toate celelalte suprafete care se ating frecvent.

In plus, angajatorii ar trebui sa incurajeze lucratorii sa ramana acasa atunci cand se simt bolnavi si sa se asigure ca cel putin 2 m de spatiu este intre colegi si clienti, acolo unde este posibil. Alte sfaturi:

  • Oferiti angajatilor manusi si masti de protectie impotriva COVID-19
  • Minimizati sau eliminati utilizarea echipamentelor si instrumentelor partajate.
  • Eliminati facilitatile, inclusiv reviste, carti, cafea, apa si alte articole, din salile de asteptare.
  • Inchideti sau limitati accesul clientilor la zonele de receptie si salile de asteptare.
  • Solicitati clientilor sa poarte masti si manusi atunci cand vorbesc cu personalul.
  • Comunicati cu clientii prin text, e-mail sau telefon.

Lasarea masinilor parcate pentru perioade lungi de timp poate avea consecinte neprevazute care pot afecta atat fiabilitatea, cat si siguranta potentiala a vehiculelor.

Probleme tipice ale autovehiculelor in timpul COVID-19:

Anvelope

Cea mai mare problema cu anvelopele este spotting-ul plat, unde greutatea vehiculului asezat intr-un singur loc face ca o parte din cauciucul anvelopei sa se aplatizeze. Desi petele plate nu vor avea loc in doua saptamani, daca conditiile sunt corecte, o luna de liniste poate fi suficienta pentru a provoca probleme.

Presiunea scazuta a anvelopelor si vremea foarte rece pot contribui la pete plate. Va recomandam sa incepeti prin verificarea presiunii anvelopelor si umflarea conform specificatiilor din fabrica. Recomandarile producatorului privind presiunea in anvelope pot fi gasite pe o placa atasata la pragul usii soferului sau in manualul de utilizare al masinii.

Frane

Discurile de frana neutilizate pot incepe sa rugineasca pe suprafata lor. Daca lasati frana de parcare pornita pentru orice perioada de timp, placutele de frana se pot lipi de discuri.

Desi acest lucru nu ar trebui sa fie o problema in cateva saptamani, daca stiti ca masina dvs. va fi parcata timp de o luna sau mai mult, va recomandam sa opriti frana de parcare. Desigur, ar trebui sa puneti intotdeauna siguranta pe primul loc si sa o faceti numai pe o suprafata plana. Reparatiile franei sunt intotdeauna mai bune decat o masina fugara.

Bateria

In timp, bateria masinii dvs. se poate epuiza si va trebui sa porniti masina rapid. Puteti conecta vehiculul la un conservator de baterii daca aveti unul. Sau daca stiti ca masina dvs. va sta mult timp parcata din cauza COVID-19, poti oricand sa deconectezi bateria.

Daunatorii

Sobolanii si alti daunatori pot cauza multe probleme vehiculelor care au fost depozitate pentru perioade lungi de timp din cauza COVID-19.

Luati masuri rezonabile pentru a va proteja parcarea de daunatorii obisnuiti si, daca masina dvs. a fost parcata de mai mult de cateva saptamani, va recomandam sa deschideti capota si sa cautati orice dovada a muscaturii firelor sau centurilor de siguranta.

Vopseaua

Spalatoria auto locala poate fi inchisa si daca vehiculul este parcat afara, se pot acumula praf, excremente de pasari si alte resturi, cum ar fi seva copacului sau stropi de apa din stropitoarele din apropiere.

In timp, expunerea la elemente poate deteriora vopseaua autovehiculului. Daca puteti, va recomandam sa parcati sub un capac sau sa utilizati un capac rezistent la intemperii. Daca primiti excremente sau alte resturi localizate pe vopsea, puteti folosi un curatator de pete si o carpa moale.

Lichidul

Fluidele sunt o preocupare majora in ceea ce priveste stocarea pe termen lung. Combustibilul se poate separa si vaporii de apa se pot acumula in rezervorul de gaz.

Garniturile si furtunurile care nu sunt lubrifiate se pot usca si deveni fragile. Sfaturile noastre de depozitare pe termen lung va pot ajuta daca intentionati sa va lasati masina timp de trei luni sau mai mult, dar situatia actuala probabil nu necesita astfel de masuri.

Sfaturi si recomandari pentru clienti:

Intretinere

Exista cateva probleme pe care timpul de pe drum nu le poate rezolva. Masina dvs. poate suferi o intretinere regulata in timpul pandemiei COVID-19, se poate defecta sau poate avea o lumina de control a motorului.

Chiar si in statele cu comenzi la fata locului, atelierele de reparatii si departamentele de asistenta pentru dealeri au fost recunoscute ca servicii esentiale si ar trebui sa ramana deschise. Iata pasii pe care va recomandam sa ii urmati daca masina dvs. are nevoie de o reparatie pe care nu o puteti face singura.

Sunati dinainte pentru programare

Asigurati-va ca apelati centrul de service sau distribuitorul. In cazul COVID-19, orele pot fi limitate si ar trebui sa faceti o programare, mai degraba decat sa veniti doar pentru a reduce timpul necesar inspectiei vehiculului.

Exista, de asemenea, o sansa ca, daca aveti nevoie de intretinere programata, sa merite amanata pana cand nu mai sunt necesare eforturi de distantare sociala. Daca nu conduceti mult sau daca intretinerea este relativ usoara, este posibil sa asteptati. Asociatul dvs. de service va poate ajuta sa luati aceasta decizie.

Alegeti sa asteptati sau sa aranjati transportul

Daca serviciul necesar nu dureaza mult, puteti alege sa asteptati. Intrebati in avans despre zona de asteptare si daca este usor sa pastrati distanta recomandata de angajati si de alti clienti. De asemenea, intrebati daca spatiul este curatat in mod regulat. Aduceti tot ce aveti nevoie pentru a va simti in siguranta si confortabil.

Daca serviciul dvs. dureaza mai mult si inchiriati sau inchiriati o masina, sterilizati suprafetele frecvent atinse.

Pentru mai multe informatii legate de SSM si PSI Calarasi, click aici.