comportament
comportament

Siguranta comportamentala si influentele sociale comportamentale sunt importante pentru toti angajatii. Contactati-ne pentru o oferta personalizata SSM.

Influente sociale comportamentale

Noii angajati vin cu personalitati si perspective unice la locul de munca. Care este mentalitatea lor de siguranta? Care era cultura de siguranta a angajatorului anterior? Acestea merita luate in considerare in timpul procesului de recrutare a noilor angajati.

Promovati un mediu de lucru sigur pentru angajatii dumneavoastra

Aveti o viziune clara asupra culturii de siguranta a locului de munca? Vrei ca angajatii dumneavoastra sa va impartaseasca viziunea, sa o imbratiseze si sa traiasca prin ea? Cum ii influentati?

Printre procesele tipice de orientare in siguranta se numara:

  • Revizuirea regulilor companiei si a politicilor de siguranta
  • Instruirea folosirii echipamentelor
  • Utilizarea echipamentului individual de protectie si respectarea acestuia
  • Procedurile de urmat in situatii de urgenta

Ceea ce multi profesionisti in domeniul SSM nu au luat in considerare sunt influentele sociale care afecteaza comportamentul noilor angajati. Exista factori sociali si psihologici care au o influenta enorma asupra comportamentelor angajatilor.

Cu scopul de a asigurara cele mai bune conditii pentru o munca productiva si de succes, serviciul nostru SSM va instruieste angajatii si va fereste de incidente neplacute, atat fizice cat si psihice in timpul programului de lucru.

Notiunea ca oamenii isi pot schimba comportamentul in functie de oamenii din jur nu este neobisnuita. De fapt, este familiar chiar si copiilor din scolile primare, care isi pot modifica comportamentul pentru a se „potrivi” cu anumite grupuri de colegi. La fel, adultii pot lauda uneori anumite puncte de vedere culturale, politice sau morale atunci cand sunt in „companie buna”, chiar daca convingerile lor particulare sunt diferite de normele acceptate.

Trei influente sociale principale sunt cheia

  • Conformitatea
  • Complianta
  • Obedienta

Intelegerea acestor influente sociale poate fi utila pentru oricine doreste sa aiba succes in vanzari si marketing, sa exercite influenta politica sau sa se implice in mod semnificativ in psihologia organizationala.

Conformitatea apare atunci cand indivizii isi schimba actiunile, comportamentele sau convingerile pentru a obtine acceptarea unui grup, pentru a impresiona o alta persoana sau pentru a obtine un sentiment de apartenenta. Pot schimba modul in care se comporta, chiar daca nu impartasesc cu adevarat convingerile grupului pe care incearca sa-l impresioneze. Psihologii citeaza aceasta ca fiind cea mai comuna forma de influenta sociala.

Conformitatea poate fi inteleasa atat in ​​termeni informativi, cat si in termeni normativi. Conformitatea normativa se bazeaza pe un concept numit internalizare, in care indivizii cauta dovezi sociale despre ceea ce este corect sau acceptat. Cu alte cuvinte, indivizii pot ajunge sa imbratiseze si sa accepte credintele altora (sa interiorizeze credintele altora, facandu-le proprii) in scopul de a fi iubiti sau acceptati.

Conformitatea normativa, totusi, implica respectarea publicului cu o anumita credinta sau atitudine, dar nu acceptarea privata a acesteia. Cu alte cuvinte, indivizii pot schimba modul in care se comporta pentru a se potrivi, dar nu schimba modul in care gandesc.

A doua forma de influenta sociala care trebuie luata in considerare este complianta. Complianta se refera la orice situatie in care indivizii isi schimba comportamentul deoarece li se cere sa faca acest lucru. Aceasta este o situatie sociala unica, deoarece este partial voluntara: indivizii aleg sa urmeze indrumarea sau cererea grupului, desi inca nu sunt de acord cu grupul.

Intr-o situatie care implica complianta, individul sau grupul care face cererea nu se afla intr-o pozitie de autoritate. Prin urmare, indeplinirea cererii nu este obligatorie.

A treia forma de influenta sociala care trebuie luata in considerare este obedienta. Obedienta este similara cu complianta, dar cu o distinctie critica: in situatiile care implica obedienta, individul nu raspunde la o cerere a unui coleg, ci la o comanda a unei persoane autorizate.

Cu alte cuvinte, atunci cand respectarea implica interactiuni sociale intre oameni care se considera egali, obedienta implica un partid care detine o pozitie sociala superioara. Poate fi o autoritate civila, un angajator sau supraveghetor, un profesor sau oricine care ocupa o pozitie mai inalta pe scara sociala.

Conformitatea si obedienta implica diferite forme de motivatie. Conformitatea este de obicei motivata de dorinta de a apartine sau de a se potrivi, in timp ce obedienta este de obicei motivata de un simt clar al ierarhiei sociale.

Cercetatorii au descoperit ca majoritatea indivizilor raspund unei autoritati prin acte de obedienta – chiar daca aceasta inseamna ranirea altei persoane

  • Relatia dintre medici si asistenti medicali. Studiile au aratat ca asistentii medicali respecta adesea ordinele medicului, chiar daca au motive sa creada ca poate dauna pacientului;
  • Experimentul Milgram. Acesta este un experiment celebru in care participantii la studiu au respectat ordinul de a administra un soc electric unui subiect de testare. In realitate, aceste socuri au fost falsificate, dar participantii la studiu au crezut ca fac rau real;
  • Adolf Eichmann. Adolf Eichmann a fost un nazist care si-a cerut scuze pentru implicarea sa in Holocaust pe motiv ca se supusese autoritatii;

Tineti cont de tendintele umane naturale atunci cand incepeti procesul de recrutare. Pentru o oferta rapida de servicii Resurse Umane, completeaza formularul de mai jos.

Completeaza formularul de mai jos pentru o oferta rapida, sau click AICI.