mediu de lucru productiv
mediu de lucru productiv

Un mediu de lucru productiv este mediul in care angajatul isi indeplineste sarcinile lasa un semn vizibil asupra calitatii rezultatelor lor. Acesta are nevoie de un mediu de lucru productiv care sa-l inspire in activitatile zilnice si sa ii faciliteze eforturile pentru a-si atinge obiectivele.

Ce implica un mediu de lucru productiv?

Caldura si lumina

Temperatura este motivul numarul unu pentru reclamatiile angajatilor, iar expertii au gasit mai multe moduri in care o companie poate depasi aceste probleme. Asigurati-va ca temperatura poate fi controlata de oricine se afla la birou si ca pot exista zone de temperatura controlate de un numar mic de persoane. Cunoasteti parerea celor care stau in acel birou despre temperatura in diferite anotimpuri.

Alegeti unul dintre membrii echipei pentru a media intre echipa si conducere pe tema temperaturilor. El trebuie sa comunice prompt in scris orice problema care apare in legatura cu aerul prea rece sau prea cald, ferestrele problematice si orice alte detalii. Daca personalul este mai greu de satisfacut din punct de vedere al temperaturii, lumina este un aspect mai usor de controlat.

Procesul incepe cu alegerea si organizarea unui mediu de lucru productiv. Fiecare angajat trebuie sa lucreze cu lumina naturala, iar daca este dificil sa oferi birouri individuale, depune cel mai mic efort pentru a oferi un spatiu comun bine luminat. Cautati alte optiuni pentru iluminatul individual, nu doar iluminatul fluorescent.

Ofera iluminare bazata pe sarcini pentru a nu afecta sanatatea ochilor angajatilor. In acest sens, un contabil care lucreaza toata ziua cu hartii va trebui sa primeasca mai multa lumina naturala decat un director care isi petrece cea mai mare parte a timpului in conferinte telefonice sau activitati de management, potrivit expertilor in resurse umane.

Spatiu deschis vs. spatiu inchis

Birourile compartimentate limiteaza colaborarea dintre colegi si timpul de raspuns lent la nevoile clientilor, arata studii din industrie.

Pentru a crea un mediu de lucru productiv si favorabil comunicarii de orice fel, renuntati la barierele dintre birouri si alocati spatii dedicate in special intalnirilor dintre angajati, atat pentru servirea pranzurilor, cat si pentru lucrul impreuna.

Pentru situatia in care cineva care lucreaza in acest mediu deschis trebuie sa se concentreze asupra unui proiect important sau sa coordoneze o conferinta telefonica, exista modalitati de a rezolva problema, potrivit expertilor in resurse umane.

Cea mai buna solutie ar fi sa „rezervati” un birou strict pentru zilele in care trebuie sa-l utilizati. Aceste birouri pot fi mai mici ca spatiu, dar ar trebui sa fie cat mai functionale posibil. Ca in orice birou, trebuie sa existe telefonie, dotare tehnologica si iluminare adecvata pentru o zi de lucru.

Flexibilitate

Spatiile flexibile sunt cele mai bune solutii pentru un mediu de lucru productiv, chiar daca cele mai comune birouri din companii sunt cele cu spatiu fix.

Pentru a crea un spatiu de birou flexibil, aveti nevoie de un spatiu de lucru de dimensiuni medii, care sa aiba componente interschimbabile pe care sa le puteti adapta la nevoile fiecarui angajat. Birourile „flexibile” elimina de la inceput frustrarile corporative cauzate de modificarile fizice cauzate de promotii sau schimbari de locuri de munca.

Intr-un spatiu universal va exista intotdeauna spatiu pentru angajatii care nu lucreaza zilnic intr-un birou, dar isi indeplinesc sarcinile pe teren.

Sustenabilitate

Sustenabilitatea unui mediu de lucru productiv si confortabil se concretizeaza prin sisteme care limiteaza consumul de energie, includ din ce in ce mai multa lumina naturala si sustin programele de reciclare, iar toate aceste aspecte alimenteaza mandria angajatilor de a lucra intr-un mediu cat mai ecologic.

Personalitate, exprimata prin decor

Intr-o situatie ideala, spatiul de birouri reflecta personalitatea organizationala si cultura. Culoarea peretilor, decorul si mediul confortabil pot imbunatati imaginea marcii, dar si productivitatea angajatilor care petrec mai mult timp in acest loc decat acasa in timpul saptamanii.

Contactati-ne acum pentru oferta rapida SSM-PSI.