evaluarea riscurilor profesionale
evaluarea riscurilor profesionale

Identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor profesionale la locul de munca asigura un mediu de lucru sigur si conditii de munca sanatoase. Personalul se va simti bine, iar productia si serviciile vor functiona fara probleme.

Evaluarea riscurilor si a factorilor de risc

Riscurile si factorii de risc care decurg din mediul de lucru si din conditiile de munca ar trebui sa fie evaluati sistematic la locul de munca. Daca pericolele nu pot fi eliminate complet, trebuie evaluata semnificatia lor pentru sanatatea si siguranta lucratorilor (= magnitudinea riscului) si trebuie luate masuri pentru a reduce riscul la un nivel gestionabil sau pentru a-l elimina cu totul.

Conducerea companiei ia decizia de a efectua o evaluare a riscurilor. Este necesar un angajament din partea conducerii pentru a asigura resurse adecvate, pentru a lua decizii cu privire la masurile posibile pe baza evaluarii si pentru a asigura continuitatea evaluarii.

SSMescu

Evaluarea poate fi efectuata de o organizatie de securitate si sanatate in munca sau poate fi infiintata o echipa de evaluare separata in acest scop. O dimensiune potrivita pentru grupul care participa la evaluare este de 3-5 persoane. Grupul de evaluare este numit un lider de echipa, care va actiona ca persoana de contact intre personal si conducere.

Contactati-ne acum pentru oferta rapida SSM Evaluare Risc.

Atunci cand se evalueaza riscuri specifice, cum ar fi utilizarea de substante chimice sau siguranta masinilor, se utilizeaza asistenta de specialitate si o evaluare mai detaliata.
Expertiza in domeniul sanatatii ocupationale ar trebui utilizata in special atunci cand se evalueaza semnificatia riscurilor legate de igiena ocupationala si stresul mental si atunci cand se discuta masurile aferente.

Atunci cand evaluam ceva dintr-o singura miscare, tinta evaluarii ar trebui sa fie un intreg clar definit si gestionabil. La selectarea tintelor, responsabilitatile supervizorilor organizatiei de linie sunt un loc bun de inceput. Atunci cand alegeti tintele evaluarii, ar trebui sa va ganditi si la ce tipuri de entitati ar avea nevoie de un raport de evaluare.

Riscurile si pericolele pot fi identificate prin analiza muncii desfasurate la locul de evaluare, prin observarea muncii si prin intervievarea angajatilor. Listele de verificare fac identificarea riscurilor si pericolelor mai sistematica.

Atunci cand se identifica pericolele si riscurile, trebuie sa se tina seama si de situatiile anormale, cum ar fi lucrarile de intretinere si reparatii, perioadele de vacanta, schimburile de lucru si utilizarea de inlocuitori si de stagiari.

Amploarea riscului este alcatuita din probabilitatea aparitiei pericolului si cat de mare ar avea un impact asupra sanatatii si sigurantei oamenilor. Factori care afecteaza impactul pericolului natura pericolului, usoara/severa, amploarea consecintelor, cate persoane sunt ranite sau ranite, reaparitia/nereaparitia pericolului, durata efectelor adverse, pe termen scurt/lung.

Factori care afecteaza probabilitatea aparitiei pericolului: frecventa de aparitie a evenimentului advers, durata evenimentului advers, posibilitati de a prezice aparitia evenimentului advers, posibilitati de prevenire a evenimentului advers.

Determinarea semnificatiei riscului inseamna a evalua daca riscul este la un nivel acceptabil sau daca ar trebui luate unele masuri pentru a-l reduce. La determinarea semnificatiei riscului se evalueaza si ordinea de importanta a masurilor necesare pentru gestionarea riscurilor.

Comunicarea deschisa si raportarea privind implementarea evaluarii riscurilor si masurile luate pe baza evaluarii sunt toti factori importanti pentru a determina intregul personal sa se angajeze in dezvoltarea unui loc de munca sigur si sanatos.

Conducerea si supraveghetorii au nevoie de rapoarte pe care sa le poata utiliza pentru a monitoriza dezvoltarea sigurantei si bunastarii la locul de munca.

La monitorizarea evaluarii riscurilor, este important sa se evalueze amploarea riscurilor asupra carora masurile au avut un impact si sa se asigure ca efectul planificat a fost atins cu masurile.

Evaluarea riscurilor este un proces continuu. Evaluarea riscurilor este necesara in situatii de schimbare, cum ar fi la extinderea operatiunilor de afaceri, schimbarea naturii operatiunilor, restructurarea organizatiei, renovarea sediului sau efectuarea schimbarilor de personal.
Pe langa identificarea regulata si cuprinzatoare a pericolelor efectuata la locul de munca, este necesara o metoda de monitorizare zilnica a sigurantei si raportare a incidentelor.

Pentru mai multe informatii SSM si PSI, click aici