SSM Târgu Frumos precizează că sănătatea și securitatea muncii în IMM-uri reprezintă o prioritate în strategiile naționale. IMM-urile (Întreprinderi mici și mijlocii) sunt principalele motoare ale economiei, ale ocupării forței de muncă și integrării sociale.
Din cauza unei slabe gestionări a securității și sănătății în muncă, muncitorii sunt supuși unor riscuri mari de accidente de muncă și boli profesionale. Legea nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă obligă angajatorii să protejeze angajații și să le ofere siguranță la locurile de muncă (apelați pentru consiliere la SSM Târgu Frumos).
Ce face o persoană competentă
Gestionarea sănătății și securității nu este complicată și poate fi făcută și cu ajutorul angajaților, care cunosc cel mai bine locul de muncă și riscurile asociate.
Aceștia ar trebui să aibă abilitățile, cunoștințele și experiență pentru a fi capabili să recunoască pericolele, să pună în aplicare măsurile de control pentru a proteja lucrătorii de vătămări de orice fel.
Nu este necesar pentru ei să aibă calificări formale și nu sunt obligați prin lege să aibă o pregătire formală.
Gestionarea problemelor de către SSM Târgu Frumos în IMM-uri
O problemă de sănătate legată de muncă poate să nu fie la fel de simplă precum este o problemă de siguranță. Riscurile imediate pentru sănătate (SSM târgu Frumos vă poate ajuta cu evaluarea riscurilor), cât și cele apărute pentru o perioadă mai îndelungată, sunt la fel de important de luat în considerare. Problemele de sănătate profesională includ boli apărute în urma expunerii la azbest, a folosirii substanțelor chimice sau a agenților biologici, a inhalării prafului, a zgomotului.
Folosirea unui consultant sau consilier
Evaluarea riscurilor este doar o parte a procesului general utilizat pentru a controla riscurile la locul de muncă. Eliminarea pericolului, identificarea cauzelor care produc vătămări sau boli, luarea unei decizii privind probabilitatea ca cineva să fie rănit, înseamnă minimul pe care trebuie să-l faceți.
Dacă organizația dumneavoastră nu are competența de a gestiona sănătatea și siguranța la nivel intern, puteți solicita ajutor de la un consultant completând formularul de ofertă din pagina de contact a SSM Târgu Frumos. Gestionarea sănătății și siguranței la locul de muncă va fi în continuare datoria dumneavoastră legală.
Controalele suplimentare, soluția pentru reducerea nivelului de risc
Sănătatea și securitatea muncii în IMM-uri înseamnă și luarea în considerare a unor controale suplimentare în urma cărora să hotărâți dacă trebuie făcută reproiectarea postului, a înlocuirii materialelor sau utilajelor sau asigurarea că muncitorii poartă echipamentul de protecție (SSM Târgu Frumos vă asigură echipamentele prin intermediul magazinelor de profil ).
Identificarea și implementarea măsurilor practice sunt necesare pentru a lucra în siguranță. Echilibrarea nivelului de risc înseamnă că trebuie făcut tot ce este posibil pentru a proteja oamenii de vătămări.
Obligații ale angajatorilor
- Măsurile de control puse în aplicare trebuie revizuite periodic, pentru a fi siguri că funcționează.
- Fișa de evaluare a riscurilor trebuie actualizată cu orice modificare făcută.
- Afișul cu legea privind sănătatea și securitatea muncii în IMM-uri trebuie afișat în locuri unde lucrătorii îl pot citi cu ușurință. Acesta trebuie să conțină indicații despre ce ar trebuie să facă muncitorii și angajatorii lor.
- Angajații trebuie să primească prospecte echivalente cu legislația privind sănătatea și securitatea muncii în IMM-uri.
- Este necesară și afișarea anunțurilor despre reprezentanții pentru siguranța angajaților și despre persoanele de contact pentru sănătatea și securitatea muncii în IMM-uri.
În cazul în care angajatorii nu respectă legea privind protejarea angajaților, autoritățile competente pot lua măsuri împotriva acestora, conform dreptului civil sau legii penale.
Asistența socială, una dintre facilități
Angajatorii trebuie să ofere facilități de asistență socială și un mediu de lucru sănătos și sigur pentru toată lumea la locul de muncă, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități.
Numărul potrivit de toalete și chiuvete, apa potabilă, locul de odihnă sau sala de mese au ca efect un loc de muncă curat, un mediu de lucru sănătos.
Angajatorii trebuie să se asigure că angajații primesc ajutor imediat dacă se îmbolnăvesc sau sunt răniți la locul de muncă. Obligativitatea furnizării de informații către angajați despre acordurile de prim ajutor revine tot angajatorilor.
Este obligatorie deținerea de truse de prim ajutor, aprovizionate corespunzător, iar persoanele desemnate trebuie să se ocupe de amenajarea locurilor unde acestea vor fi ținute.
Ajutor privind sănătatea și securitatea la locul de muncă
Conștientizarea pericolelor evidente poate ajuta la reducerea riscului unui accident de muncă (SSM Târgu Frumos cercetează accidente de muncă) și la prevenirea daunelor și a potențialelor pierderi de vieți. Hotărârea nr.1091/2006 prevede cerinţele minime de sănătate și securitatea muncii în IMM-uri.
Pentru orice sfaturi în acest domeniu, apelați la serviciile SSM Târgu Frumos!
Angajații noștri vă oferă consiliere confidențială și imparțială cu privire la toate problemele legate de drepturile de muncă.
Pentru alte informatii contactați-ne acum!