Instalatiile de transport pe cablu precum telecabine, telegondole, telescaune, teleschiuri si telesanii sunt supuse autorizarii ISCIR Valenii de Munte si necesita obligatoriu verificari tehnice periodice de catre un specialist RSVTI Valenii de munte autorizat.
Trebuie asigurata verificarea corespunzatoare RSVTI Valenii de Munte tuturor echipamentelor ISCIR Valenii de Munte
Paisprezece persoane au murit cand s-a spart cablul de pe telecabina Mottarone cu vedere la Lacul Maggiore din nordul Italiei, iar o frana de urgenta nu a impiedicat rularea telecabinei pe linia de sustinere. Telecabina s-a desprins de funie cand a lovit stalpul de sprijin, a cazut la pamant si a coborat pe munte pana a fost oprita de mai multi copaci.
Singurul supravietuitor, Eitan Biran, in varsta de 5 ani, ramane in spital, dar constient si este ingrijit de matusa sa. Parintii, fratele mai mic si strabunicii lui Eitan au murit in urma accidentului.
Anchetatorii au sustinut ca in luna precedenta a fost identificata o defectiune a sistemului care a cauzat frana spontana a telecabinei si pentru a se asigura ca serviciul „putea functiona in continuare”, o frana in forma de furca a fost plasata pe frana pentru a opri cuplarea. Rezolvarea defectiunii ar fi necesitat o „interventie mai radicala”, a sustinut procurorul Olimpia Bossi.
Tadini, unul dintre tehnicieni, a recunoscut in timpul sedintei ca si-a lasat furca in frana de mana a telecabinei pentru a o opri, intrucat ar frana singura in timp ce masina era in miscare, a spus avocatul sau, Marcello Perillo.
Telecabina a prezentat defectiuni tehnice care puteau fi prevenite
Telecabina care aduce vizitatorii pe muntele de langa malurile lacului Maggiore, a cazut duminica la pamant, omorand pe toti cei de la bord, cu exceptia unui baiat israelian de 5 ani care a suferit mai multe oase rupte si se afla in stare critica.
Procurorii italieni au deschis o ancheta privind presupusul omor si neglijare. „Incepem cu dovezi empirice. Linia de taiere si frana de urgenta aparent nu au functionat”, a declarat procurorul Olimpia Bossi.
Rapoartele initiale spuneau ca acel cablu care ducea cabina pe panta s-a rupt in timp ce telecabina se apropia de sfarsitul calatoriei sale de 20 de minute pana la varful muntelui Mottarone.
Mecanismul de franare de pe cel de-al doilea cablu care sustinea greutatea cabinei nu a functionat si nacela s-a deplasat in spate inainte de a lovi stalpul si de a cadea la pamant unde se rostogolea inainte de a lovi copacii.
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Enrico Giovannini, a vizitat zona dupa trei zile de la cumplitul accident si a declarat ca guvernul va infiinta si o comisie pentru a investiga cel mai grav dezastru al telecabinei italiene din 1998, cand 20 de persoane au fost ucise dupa ce un luptator american Bass a taiat accidental un cablu transportator.
„Guvernul, la fel ca toate institutiile, se angajeaza in mod firesc sa inteleaga cauzele, sa inteleaga ce s-a intamplat”, a spus Giovannini reporterilor.
Verificarea tehnica nu s-a realizat conform legilor ISCIR Valenii de Munte
Telecabina a suferit o intretinere majora in 2014-2016. Inspectiile au fost efectuate in 2017 si din nou anul trecut de catre tehnicieni specializati. Presa italiana a raportat ca cablurile nu trebuiau inlocuite pana in 2029.
Cabina putea gazdui pana la 40 de persoane, dar era mai putin de jumatate ocupata din cauza restrictiilor menite sa previna infectiile cu COVID-19. Statia de ridicare a fost inchisa cea mai mare parte a iernii din cauza coronavirusului si redeschisa luna trecuta.
Procurorii au emis ipoteza ca managerii lui Tadini stiau despre frana falsa si aveau un motiv din punct de vedere economic pentru a o folosi, in asa fel incat telecabina sa fie folosita in continuare. Procurorul Olimpia Bossi a declarat ca proprietarul va trebui sa scoata intregul lift din functiune pentru a efectua reparatiile mai extinse si radicale necesare pentru repararea franei de urgenta avariate.
Dar avocatii Nerini si Perocchio au spus ca cei doi au negat ca nu stiu nimic despre manevra lui Tadini si au spus ca nu au motive sa lase liftul sa functioneze fara un sistem de franare.
Completeaza formularul de mai jos pentru o oferta rapida, sau click AICI.
Afla AICI care sunt operatorii autorizati RSVTI.