Evitarea durerilor de gat in timpul lucrului la computer este una din cele mai raspandite situatii la nivel global cu tenta de boala profesionala. Folosirea frecventă a unui computer poate cauza probleme de ergonomie, avertizează Academia Americană a Chirurgilor Ortopedici din Rosemont, IL.

Mișcările repetitive, eforturile puternice și pozitii incomode – dintre care multe sunt necesare pentru munca extinsă pe computer – pot duce la deteriorarea nervilor, tendonului, ligamentului sau a mușchilor.

Simptomele problemelor de ergonomie pot include dureri persistente la nivelul gâtului, umerilor, brațelor, spatelui, coapselor sau picioarelor inferioare.

Scaun
Un scaun care se ajustează ușor în funcție de înălțime și înclinare este o alegere bună pentru lucrători. Sugeram lucrătorilor să se așeze pe scaun cu picioarele sprijinite pe pământ sau pe un suport pentru picioare, dacă este necesar. Coapsele ar trebui să fie orizontale la aproximativ același nivel cu șoldurile. Cotierele trebuie ajustate astfel încât coatele să fie poziționate lângă talie.

Suprafețe de lucru
Oamenii sunt, în general, cei mai confortabili atunci când înălțimea biroului este la nivelul cotului atunci când stau. Înălțimea suprafeței de lucru care ține tastatura sau mouse-ul trebuie să fie de aproximativ deasupra coapselor. Tastatura ar trebui să fie centrată în fața corpului. Pentru a menține o postură corectă la computer, lucrătorii trebuie să țină coatele într-un unghi deschis, cu încheieturile drepte și brațele aproape perpendicular pe podea.

Monitor
Experții recomandă ca monitoarele să fie centrate direct în fața lucrătorilor – lungimea de un braț pentru a asigura poziționarea corectă a capului și a gâtului. Ecranul de vizualizare trebuie să fie la nivelul ochilor pentru a evita tensionarea gâtului privind în sus sau în jos.

Completati formularul pentru mai multe informatii despre servicii SSM si PSI Girgiu sau Protectia Mediului Giurgiu.