stresul la birou
stresul la birou

Te simti nelinistit sa te intorci la birou in timpul pandemiei COVID-19? Este important sa va gestionati stresul la birou pentru a va asigura o revenire sanatoasa – fizic si mental.

Stresul la birou

Profesionistul mediu in afaceri are intre 30 si 100 de proiecte. Muncitorii moderni sunt intrerupti de sapte ori pe ora si distrasi pana la 2,1 ore pe zi. Si patru din 10 persoane care lucreaza la companii mari se confrunta cu o restructurare corporativa majora si, prin urmare, se confrunta cu nesiguranta asupra viitorului lor. Acesta poate fi motivul pentru care mai mult de 40% dintre adulti spun ca stau treji noaptea afectati de evenimentele stresante ale zilei.

Exista o modalitate de a mentine concentrarea constanta pe tot parcursul zilei?

Este posibil sa iti finalizezi toate sarcinile pe ziua respectiva si sa mai ramana energie dupa aceea?

Cum te mentii calm sub atatea cerinte?

Informat de 10 ani de cercetare la Harvard si testat pe teren de mai mult de 6.000 de clienti si stagiari, Melnick ofera urmatoarele strategii pentru a va combate stresul la birou, inainte ca acesta sa va acapareze rutina de zi cu zi.

Obtine aici mai multe informatii despre Sanatatea Mintala la Locul de Munca.

Actioneaza mai degraba decat reactioneaza

„Experimentam stresul la birou atunci cand simtim ca situatiile sunt in afara controlului nostru”, spune Melnick. Activeaza hormonul stresului si, daca este cronic, consuma incredere, concentrare si bunastare. Ea va sfatuieste sa identificati aspectele situatiei pe care le puteti controla si aspectele pe care nu le puteti controla.

De obicei, detineti controlul asupra actiunilor si raspunsurilor dvs., dar nu asupra controlului asupra fortelor macro sau asupra tonului altcuiva, de exemplu. „Fii impecabil pentru 50%”, sfatuieste ea. Si incearca sa renunti la restul.

Respira adanc

Daca va simtiti coplesiti sau iesiti dintr-o intalnire tensionata si trebuie sa va lasati capul, cateva minute de respiratie profunda vor restabili echilibrul, spune Melnick. Pur si simplu inspirati timp de cinci secunde, tineti si expirati in numar egal prin nas. „Este ca si cum ai obtine calmul si concentrarea unei clase de yoga de 90 de minute in trei minute sau mai putin la biroul tau”, spune ea.

Eliminati intreruperile

„Majoritatea dintre noi sunt bombardati in timpul zilei”, spune Melnick. E-mailurile, apelurile telefonice, pop-urile, mesajele instantanee si termenele bruste si urgente conspira pentru a-i face pe lucratorii de azi sa fie mai distrasi ca niciodata si aduc stresul la birou. Desi este posibil sa nu aveti control asupra acestora, va puteti controla raspunsul. Melnick recomanda trei moduri pentru a lupta cu stresul la birou:

Acceptati intreruperea, intrerupeti-o sau diagnosticati-i importanta si faceti un plan. Multe intreruperi sunt recurente si pot fi anticipate. „Vrei sa ai criterii prestabilite pentru ce raspuns vrei sa dai”, spune ea. De asemenea, ii puteti instrui pe cei din jur raspunzand la e-mail in anumite ferestre, configurand programul de lucru pentru a vorbi personal sau inchizand usa atunci cand trebuie sa va concentrati.

Programati-va ziua pentru energie si concentrare

Cei mai multi dintre noi trecem de-a lungul zilei folosind o abordare „impingeti, impingeti, impingeti”, gandindu-ne ca daca lucram intreaga perioada de opt pana la 10 ore, vom face mai mult. In schimb, productivitatea scade, nivelul de stres creste si ai foarte putina energie ramasa pentru familia ta, spune Melnick.

Ea va sfatuieste sa programati pauze pe tot parcursul zilei pentru a merge, a va intinde la birou sau a face un exercitiu de respiratie. „Tony Schwartz de la Energy Project a aratat ca, daca avem o concentrare intensa timp de aproximativ 90 de minute, urmata de o scurta perioada de recuperare, putem elimina acumularea de stres si ne putem intineri”, spune ea.

Mananca bine si dormi bine

„A manca prost va va stresa sistemul”, spune Melnick, care sfatuieste sa consumati o dieta cu continut scazut de zahar si bogata in proteine. „Si cand nu dormi bine, nu primesti efectele de intinerire”. Potrivit CDC, se estimeaza ca 60 de milioane de americani nu dorm suficient, ceea ce reprezinta o perioada critica de recuperare pentru organism.

Daca gandurile de curse va impiedica sa adormiti sau va treziti noaptea si nu va puteti intoarce la somn, Melnick va sugereaza un simplu truc de respiratie care va va scoate rapid: acoperiti nara dreapta si respirati prin stanga timp de trei pana la cinci minute.

Pentru mai multe informatii SSM si PSI Calarasi, click aici.